Selasa, 30 Ogos 2011

Selamat Hari Raya Aidilfitri 1432H

Aidilfitri hari kemaafan,
Menghapus kesalahan sesama insan,
Memupuk perpaduan sesama ehsan,
Mengikat tali keakrapan.


Ramadhan telah berlalu, kini Aidilfitri menjelang. Baju raya sudah di beli dan sudah siap di ironkan. Hari ini persiapan hari raya cukup meletihkan tubuh. Kemas rumah, pasang lampu 'kelip-kelip' (arahan dari ibuku.. huhu), susun atur perabut yang baru dan lama, tolong kakak buat persiapan masakan untuk pagi esok (nasi minyak dan lontong). wah tak sabar saya nak merasainya.Walaupun neketihkan kerja-kerja begini, Tapi saya yakin, hikmahnya akan dirasai.

Hampir 19 tahun saya menyambut Aidilfitri, namun saya merasakaan raya ini penuh bermakna pada diri sendiri. Selain raya dengan assignment yang berlambak, aktiviti jemputan cukup penuh, Raya pertama kat rumah ibu di pasir puteh, Raya kedua, ada 3 invitation dari 3 orang sahabat untuk kerumahnya. hari raya ketiga, majlis ijtima' aidil fitri AMAL dan majlis akad nikah sepupuku(invite untuk menjadi photographer ), majlis kesyukuran sahabat karib Muizzudddin. penim nak pergi yang mana satu. emm

Ketika inilah ilmu fiqh aulawiyat perlu diamalkan. InsyaAllah akan dicuba untuk memenuhi segala permintaa. sekiranya tidak di izin kan Allah. Saya mohon Maaf..

Selamat Hari Raya Aidilfitri
Kullu ‘aam wa antum bi alf al-Khair
Taqabbalallaahu minna wa minkum ajma’een.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan